M3 har en helt unik motor, S54,
som er hjertet i den unikke bil. Personligt
betragter jeg bilen som "En ulv i Armani-
habit" fordi den er alt for smukt designet til
at ligne et får.
S54 er et mesterstykke
6 cylindre på række, 3,2 l volumen 343 Hk ydelse som standard og først begrænsning ved 8.000 rpm.
Men der er et par ting, som man skal være helt opmærksom på:
Vanos og toppakning
GKN har konstrueret og
produceret M3's differentiale.
Det er et LSD (Limitid Slip Differential)
altså et spærre differentiale.
Den type differentialer slides
og så kommer det berømte
M-Clunk.
Det kan fixes - og så vil du måske opgradere til 4.1 samtidig.
Ikke så enkle løsninger -
gode for funktionen, men ikke så godt for økonomien.
Copyright © All Rights Reserved Prolinus SMBA Kærsangervej 14, 4683 Rønnede, Danmark CVR 25338472 admin@Prolinus.dk 2224 9212