M3

M3 har en helt unik motor, S54, 

som er hjertet i den unikke bil. Personligt


betragter jeg bilen som "En ulv i Armani-


habit" fordi den er alt for smukt designet til


at ligne et får.

S54 er et mesterstykke

6 cylindre på række, 3,2 l volumen 343 Hk ydelse som standard  og først begrænsning ved 8.000 rpm.

Men der er et par ting, som man skal være helt opmærksom på:

Vanos og toppakning

GKN har konstrueret og 
produceret M3's differentiale. 
Det er et LSD (Limitid Slip Differential)
altså et spærre differentiale.

Den type differentialer slides
og så kommer det berømte
M-Clunk.

Det kan fixes - og så vil du måske opgradere til 4.1 samtidig.

E46 M3 inviterer til at blive
kørt hårdt - ja, mange er regelmæssigt på "Track-Days".

Det er hårdere ved bilen end BMW's ingeniører havde forestillet sig. Det giver revner ved bagbroen, i det såkaldte
RACP.  Ingen panik - det kan laves, men man skal vide hvordan. 

Ikke så enkle løsninger -

gode for funktionen, men ikke så godt for økonomien.